Fundacja Powerfly
  • STRONA GŁÓWNA
  • AKTUALNOŚCI
  • O NAS
    • O fundacji
    • Wdrażamy Standardy ochrony małoletnich
    • Zarząd
    • Statut
    • Sprawozdania
  • CO ROBIMY
    • DLA SPORTOWCÓW
    • Szkolenia
    • ADOS-2
    • TUS
    • Terapia ręki
    • Doradztwo zawodowe
      • Wolontariat, a rynek pracy
    • Program Wzmacniania Rodziny
  • PROJEKTY
    • Debiuty w partycypacji
      • Warsztaty planowania partycypacyjnego
      • Debiuty za nami, czas na poradnik.
    • Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej wśród seniorów
      • Grupy Senioralne wystartowały…
      • Spotkanie z dietetykiem
      • Koniec to taki nowy początek.
    • PoMOC Aktywności Senioralnej
      • „PoMOC Aktywności Senioralnej”- mamy tę moc.
    • Zdrowie i Integracja 55+: Lubuskie w Działaniu
      • Senior Wolontariusz
      • Inicjatyw lokalnych, nigdy dość..
    • „Bledzew Czuje Puls Seniorów”
      • „Zajęcia dla Seniorów i Mieszkańców Gminy Bledzew – Aktywność, Zdrowie, Społeczność”
    •  „W zdrowym ciele, zdrowy umysł z Pajacykiem”
      • Rejestr opinii i skarg
      • Kiedy warto ściągnąć dziecko z tronu?
  • KONTAKT
  • WESPRZYJ NAS
    • Darowizny
    • Fanimani
2024-02-01

Myślenie projektowe w edukacji i kulturze

Myślenie projektowe w edukacji i kulturze
2024-02-01

Design Thinking w Edukacji i Kulturze: Kreatywność, Empatia i Rozwój Kompetencji.

Czy znasz już fascynującą metodę, która nie tylko angażuje uczniów w proces twórczy, ale także kształtuje kluczowe umiejętności potrzebne w dzisiejszym świecie? Jeśli nie, to świetna okazja żeby to zmienić. 

Design Thinking, czyli myślenie projektowe, to nie tylko narzędzie do rozwiązania problemów, ale również sposób na rozwijanie kreatywności, empatii i umiejętności pracy grupowej.

Wyobraźmy sobie klasę uczniów, którzy nie tylko identyfikują największe wyzwania w swoim otoczeniu szkolnym, ale również samodzielnie generują innowacyjne pomysły na ich rozwiązanie. To nie tylko idealistyczna wizja, ale również realny scenariusz dzięki zastosowaniu narzędzia Design Thinking.

Podstawą tej metody jest proces empatii – zdolność wczucia się w sytuację innych. Uczniowie uczą się patrzeć na problemy oczami innych uczniów, co sprawia, że ich rozwiązania są bardziej skuteczne i adekwatne. Ponadto, praca w grupie staje się nie tylko formą zdobywania wiedzy, ale również szkołą współpracy, komunikacji i krytycznego myślenia.

Warto podkreślić, że Design Thinking to nie tylko narzędzie dla nauczycieli, artystów, trenerów. Bez względu na przedmiot czy rolę jaką pełnisz pracując w szkole, organizacji pozarządowej metoda ta wzbogaca kompetencje grup o umiejętności, które są niezbędne w każdej dziedzinie nauki i biznesu.

Testowaliśmy to narzędzie w bibliotekach, domach kultury przy współpracy i na zlecenie Good Books   

Instytucje kultury skorzystały z tego nowoczesnego podejścia, udowadniając, że Design Thinking to uniwersalne narzędzie, które można z powodzeniem zastosować w różnych kontekstach rozwoju bibliotek i zbadania potrzeb swoich czytelników.

Dla tych z Was, którzy chcieliby wdrożyć Design Thinking, np. na lekcjach, proponujemy skorzystanie z naszego szkolenia #DajZnać. To doskonała okazja, aby nauczyć się formułować problemy w taki sposób, aby rozwiązując je, uczniowie zdobywali praktyczną wiedzę, którą od razu mogą wykorzystać w życiu codziennym.

Zachęcamy do eksperymentowania z Design Thinking, bo jak mówi sentencja: 

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”

– Benjamin Franklin

A ta metoda doskonale wpisuje się w nowoczesne wymagania edukacyjne, tworząc przestrzeń, w której grupy rozwijają się nie tylko intelektualnie, ale również emocjonalnie i społecznie.

Jeśli chcesz zapoznać się z ofertą dla bibliotek, instytucji kultury odwiedź stronę Fundacja Good Culture

#DesignThinking #Edukacja #Kultura #Marketing #Nauczyciel #Biblioteka #NGO

394650549_240132719069602_3201289862580136850_n
394561633_226066566966436_5814663474376488446_n
395335319_344558158062508_5391425156282196718_n
Poprzedni artykułNowoczesny Marketing i Innowacje Technologiczne w Bibliotece: Rewolucja Wiedzy w Zachodniopomorskich Bibliotekach!Następny artykuł Dziecięca wiedza, dorosłe zastosowanie: Czego warto uczyć się od dzieci?

Ostatnie wpisy

ADHD w rodzinie – co naprawdę wiemy i czego nadal się boimy?2025-07-21
Kiedy warto ściągnąć dziecko z tronu?2025-07-07
Rejestr opinii i skarg2025-05-11

Tagi

canva Debiuty w partycypacji dzieci Edukacja Emocje Innowacje Międzyrzecz News Psychologia Relacje Rozwój SENIORZY social SPORT szkolenia Ustawa Kamilka warsztaty webinarium wolontariat Wsparcie WSPÓŁPRACA ZDROWIE ZESPÓŁ

Ostatnie wpisy

ADHD w rodzinie – co naprawdę wiemy i czego nadal się boimy?2025-07-21
Kiedy warto ściągnąć dziecko z tronu?2025-07-07
Rejestr opinii i skarg2025-05-11

Polityka bezpieczeństwa

© 2024 Fundacja Powerfly. Wszelkie prawa zastrzeżone.